امید کربلایی

امید کربلایی

امید کربلایی

امید کربلایی

  • ۰
  • ۰

انگیزه چیزی است که بایستی به طور منظم انجام شود. علاوه بر این، نمی توانید انگیزه خود را همیشه به حداکثر برسانید. می توانید؟ خب، معلوم است که می توانید. تنها کمی خوش بینی لازم است، مقدار زیادی نظم و انضباط و یک تشویق کوچک برای شروع.

برای انجام کارهای مختلف، انگیزه های متفاوت لازم است. در اینجا به سه مورد برای افزایش انگیزه اشاره خواهیم کرد و ضمن برشمردن آنها چگونگی و زمان به کار گرفتن هر یک را با هم مرور می کنیم.

گاهی شب ها و در هنگام خوابیدن، برنامه ریزی هایی را برای خود انجام می دهم و با طلوع خورشید و بلند شدن از خواب همه انگیزه خود را برای انجام آن از دست می دهم. این یعنی تمام آنچه را که هنگام خوابیدن برای خودم برنامه ریزی کرده بودم تا به اجرا درآوردم، همه انگیزه هایی را که به هنگام شب داشتم همه و همه را از دست می دهم.

ممکن است شما درست نقطه مقابل من باشید و زمانی که صبح از خواب بلند می شوید بسیار هیجان زده باشید تا روزتان را بسازید. در واقع ممکن است شما در گروه افرادی باشید که روزها برای انجام کارهای خود برنامه ریزی می کنید و حتی ممکن است این کار را هنگام صرف ناهار و یا حتی بعد از ظهرها انجام دهید.

زمان هایی هم وجود دارد که واقعا حال و حوصله کار کردن ندارید. این اتفاق بیشتر در اوقاتی می افتد که انگیزه کافی برای انجام کارهایتان ندارید. خبر خوب این است که محققان برای این مشکل هم راهکارهایی ارائه کرده اند. اگر ما هم جزء افرادی هستیم که گاهی انگیزه کافی برای انجام کارهایمان را نداریم، راه هایی علمی وجود دارند که بتوانیم از پس چنین چالشی که در زندگی مان به وجود آمده بربیاییم.

قانون 5 دقیقه را بیاموزید

اغلب افراد دوست دارند در انجام کارهای خود موفق باشند و به زندگی که آروزیش را دارند برسند. اما انگیزه ندارند تا کاری را شروع کرده و به سرانجام برسانند. مدام بهانه می‌آورند که مهارت کافی ندارم، وقت ندارم، خسته ام و…. این گونه افراد تمام زمان و عمر خود را تلف می کنند.

راهکار

برای جلوگیری از این اتفاق از قانون 5 دقیقه کمک بگیرید. انجام هر کاری که شروع آن برای تان سخت و طاقت فرساست، به خود بگویید که حاضرید تنها 5 دقیقه آن کار را انجام دهید. مطمئن باشید انجام آن را ادامه داده و به مرور برای انجام آن برنامه ریزی می کنید.

لیستی از کارهایی که دوست دارید انجام دهید ولی انگیزه برای انجام آن ندارید را بنویسید، برای مثال ورزش کردن و یا کتاب خواندن. همین الان بلند شوید و 5 دقیقه ورزش کنید و یا 5 دقیقه چند صفحه از یک کتاب را بخوانید. لازم نیست از کارهای بزرگ و دور از دسترس شروع کنید.

راه های افزایش انگیزه : آینده دور را تصور کنید

مشکلات و چالش های زیادی بر سر راه تان وجود دارد که به راحتی شما را از ادامه مسیر منصرف می کند. برای اینکه بتوانید از این اتفاق جلوگیری کنید، لازم است که افق های دور و آینده خود را تصور کنید. با این کار علاوه بر افزایش انگیزه، حال تان نیز بهتر شده و در مقابل مشکلات و چالش ها مقاوت می کنید.

سعی کنید همیشه آینده ای که دوست دارید را تصور کنید. تصور کنید که دوست دارید در سنین بالاتر به چه موفقیت هایی دست یافته و چگونه زندگی داشته باشید.

حتما روی برگه ای کاغذ بنویسید تا زمانی که انگیزه تان کاهش می‌یابد، بتوانید آن را مرور کنید و دوباره انگیزه بگیرید. این کار به شما کمک می کند که بتوانید به این سوال پاسخ دهید که چگونه در زندگی خود انگیزه درونی پیدا و یا ایجاد کنیم .

آهنگ های انگیزه بخش گوش دهید

همیشه در گوشی همراه خود لیستی از آهنگ های انگیزشی نیز داشته باشید تا زمانی که انرژی و انگیزه تان برای ادامه دادن کاهش یافت، آن‌ها را گوش دهید. این روش روحیه شما را تغییر میدهد.

راهکار

به جای آهنگ، می‌توانید از پادکست های انگیزشی نیز استفاده کنید. پادکست هایی که به شما انگیزه میدهند و حال تان را خوب می کنند. حتی می‌توانید از صوت های سخنرانی های انگیزشی نیز استفاده کنید. پیشنهاد می کنم به پیاده روی بروید و با گوش دادن به آهنگ ها و پادکست ها، انگیزه خود را افزایش دهید.

قانون 5 ثانیه را فراموش نکنید

همیشه گمان می کنیم که برای انجام هر کاری وقت داریم و آن را به تعویق می‌اندازیم. برای مثال قصد داریم تنها کار کوچکی مانند ظرف شستن انجام دهیم و مدام در آن تعلل می کنیم، یا حتی صبح زود از خواب بیدار شویم، درس بخوانیم، ورزش کنیم و هزاران کار دیگری که با انجام ندادن شان، تنها ذهن خود را مشغول می کنیم.

راهکار

قانون 5 ثانیه به شما کمک می کند تا به راحتی با این تفکر مبارزه کنید. تنها باید برای انجام هر کاری از 5 تا 1 بشمرید و به 1 ثانیه نرسیده از جا بلند شده و آن کار را انجام دهید.

 

افزایش انگیزه در لینک زیر

امید کربلایی

 

  • ۰۰/۰۴/۲۲
  • امید کربلایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی