امید کربلایی

امید کربلایی

امید کربلایی

امید کربلایی

۱۰ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد؟

خانواده های ایرانی که دغدغه پیشرفت فرزندشون در مهارت های برنامه نویسی و کاربرد های آن را دارند این مقاله را از دست ندهند. می خواهیم بررسی کنیم که برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد؟

برنامه نویسی فرایندی است که متخصصان برای نوشتن کدی استفاده می کنند که نحوه عملکرد رایانه ، برنامه یا نرم افزار را آموزش می دهد. در ابتدایی ترین حالت ، برنامه نویسی رایانه ای مجموعه ای از دستورالعمل ها برای تسهیل اقدامات خاص است. اگر فکر می کنید یک برنامه نویس رایانه چیست ، این یک حرفه ای است که دستورالعمل هایی را برای اجرای رایانه با نوشتن و تست کدی ایجاد می کند که برنامه ها و برنامه های نرم افزاری را قادر می سازد تا با موفقیت کار کنند.

رایانه ها می توانند کارهای شگفت انگیزی انجام دهند ، از لپ تاپ هایی که قادر به پردازش متن ساده و توابع گسترده هستند تا ابر رایانه های فوق العاده پیچیده ای که میلیون ها تراکنش مالی در روز را انجام می دهند و زیرساخت هایی را که زندگی مدرن را امکان پذیر می کند کنترل می کنند.

برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد؟ اما تا زمانی که یک برنامه نویس رایانه به او نگوید که باید از طرق خاصی رفتار کند ، هیچ رایانه ای نمی تواند کاری انجام دهد. این همان چیزی است که برنامه نویسی رایانه دارد.

زبانی شی گرا و سطح بالا از خانوادهٔ زبان‌های دات‌نت شرکت مایکروسافت است.

زبان برنامه نویسی سی شارپ برپایه سادگی، مدرن بودن، همه منظوره و شیءگرا بودن ساخته شد. آندرس هجلزبرگ، طراح زبان برنامه‌نویسی دلفی، سرپرستی تیم طراحان زبان سی شارپ را بر عهده داشت. این زبان دارای دستوری شیءگرا مشابه ++C است و به شدت از زبان‌های جاوا و دلفی،  تأثیر پذیرفته‌است. در ابتدا نام این زبان COOL بود که مخفف C like Object Oriented Language بود. هر چند در ژوئیه ۲۰۰۰، زمانی که مایکروسافت پروژه را عمومی اعلام کرد، اسم آن به سی شارپ تغییر پیدا کرد.

زبان سی شارپ، یک زبان برنامه‌نویسی چند الگویی و منظم شده مدل‌های تابعی، امری، عمومی، شیءگرا و جز گرا و در بستر دات نت می‌باشد. این زبان توسط مایکروسافت و جزئی از دات نت به وجود آمد و بعداً استانداردهای ECMA و ISO را نیز دربر گرفت. سی شارپ یکی از ۴۴ زبان برنامه‌نویسی است که توسط زمان اجرای زبان مشترک از چارچوب دات‌نت پشتیبانی می‌شوند و در همه جا به وسیله مایکروسافت ویژوال استودیو شناخته می‌شود.

 

آموزش برنامه نویسی در لینک زیر

امید کربلایی

  • امید کربلایی
  • ۰
  • ۰

واژه کارآفرین از کلمه Entrepreneur (به معنای متعهد شدن) مشتق شده که در اصل از زبان فرانسه به دیگر زبان‌ها راه‌یافته است. انگلیسی‌ها سه اصطلاح با نام‌های ماجراجو، متعهد و کارفرما را در مورد کارآفرین به کار می‌بردند. ازنظر آن‌ها، کارآفرین کسی است که متعهد می‌شود مخاطره‌های یک فعالیت اقتصادی را سازمان‌دهی، اداره و تقبل کند.

درواقع کارآفرین کسی است که نوآوری خاص داشته باشد. این نوآوری می‌تواند در ارائه یک محصول جدید، ارائه یک خدمت جدید، در طراحی یک فرآیند نوین و یا نوآوری در رضایت مشتری و… باشد. کارآفرینان درواقع به تغییر به‌عنوان مقوله تعیین‌کننده می‌نگرند، آن‌ها ارزش‌ها را تغییر می‌دهند و ماهیت آن‌ها را دچار تحول می‌کنند. آنان برای تحقق این ایده، قدرت ریسک‌پذیری خود را به کار می‌گیرند. به‌درستی تصمیم‌گیری می‌کنند و از این رو هر کس به‌درستی اتخاذ تصمیم نماید به‌نوعی کارآفرین تلقی می‌شود.

چگونه یک کارآفرین موفق باشید؟

چندین نظریه وجود دارد که توسط محققان در موسسات برجسته درباره کارآفرینی ارائه شده است. برای این مشاغل، هیچ الگویی متناسب با همه وجود ندارد. به طور کلی، Entrepreneurship یا از اشتیاق ناشی می‌شود یا از شناسایی فرصت‌های مناسب تجاری است.

اگر  یک موضوع به خوبی پرورش یابد و به درستی هدایت شود، می تواند به یک کار تجاری بسیار سودآور تبدیل شود.

اما در این میان سه اقدام اساسی وجود دارد که پیشنهاد می کنم کارآفرینان جدید برای شروع فعالیت خود و ایجاد بنیان محکم حتما باید به آنها توجه کنند.

. محصول یا خدمات خود را به درستی تعریف کنید.

. نام شرکت خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

محصول یا خدمات خود را به درستی تعریف کنید

عموم افرادی که تصمیم به شروع کسب و کار جدید می گیرند به طور معمول بسیار خلاق هستند و اغلب ایده های بسیاری برای یک تجارت جدید دارند. اما با داشتن ایده های خلاقانه زیاد ، پیدا کردن نقطه شروع ماجرا معمولا بسیار مشکل است.

ایده ای را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید ، که با نقاط قوت اصلی شما در ارتباط است و از نظر اقتصادی نیز مناسب است. شاید لازم باشد با ذکر آن نقاط قوت و احساسات و بررسی دقیق ایده های خود شروع کنید. اگر چیزی در هر سه مورد خوب باشد، برنده است.

اگر بیش از یک ایده دارید، آنها را با استفاده از فاکتورهای مهم دیگر برای موفقیت از جمله اینکه تجربه قبلی دارید یا شبکه ای قوی در صنعت انتخاب کرده اید، بررسی کنید. سپس می توانید شروع کنید.

بسیاری از افراد به دنبال یک ایده خاص هستند. ایده ای عالی که موفقیت و ثروت غیرقابل تصوری به همراه خواهد داشت. حقیقت این است که یافتن ایده بسیار خوب و ناب به احتمال زیاد هرگز اتفاق نخواهد افتاد و شما ممکن است پس از ۲۰ سال بدون هیچ اقدامی هنوز به فکر ساختن تجارت خود باشید.

اگر میخواهید یک کار آفرین موفق باشید به زیر مراجعه کنید

امید کربلایی

  • امید کربلایی
  • ۰
  • ۰

اغلب به کسی که تجارت خود را آغاز کرده است، کارآفرین خطاب می‌شود. همچنین با شنیدن واژه کارآفرین، ما تمایل داریم آن را به فردی که سرمایه‌گذاری‌های خود را شروع کرده است، نسبت دهیم. در حقیقت تعریف رسمی کارآفرینی، فرآیند شروع یک تجارت یا سازمان برای سودآوری یا تأمین نیازهای اجتماعی است. ما از این عبارت برای سود یا نیازهای اجتماعی استفاده کرده‌ایم تا کارآفرینی تجاری را از کارآفرینی اجتماعی و خیریه جدا کنیم. پس از تعریف کارآفرینی، اکنون زمان تعریف این موضوع است که چه کسی یک کارآفرین است و چه کاری انجام می‌دهد.

یک کارآفرین کسی است که یک مدل تجارت را توسعه می‌دهد، سرمایه فیزیکی و انسانی لازم برای شروع یک سرمایه‌گذاری جدید را فراهم می‌کند، آن را عملیاتی می‌کند و مسئول موفقیت یا شکست آن است. به تأکید عبارت مسئول موفقیت یا شکست توجه داشته باشید زیرا کارآفرین از مدیر حرفه‌ای متمایز است؛ به این معنی که کارآفرین یا سرمایه خود را از منابع خود سرمایه‌گذاری می‌کند یا سرمایه را از منابع خارجی افزایش می‌دهد و در نتیجه مسئول شکست و همچنین پاداش در صورت موفقیت است، در حالی‌که مدیر حرفه‌ای کار اختصاص داده شده به وی را با در نظر گرفتن پرداخت پول به انجام می‌رساند. به‌عبارت دیگر، کارآفرین علاوه بر خلق یک شرکت جدید، ریسک‌پذیر و نوآور است در حالی‌که مدیر حرفه‌ای تنها اجراکننده است.

 

ویژگی‌های کارآفرینان

در ابتدا و مهم‌تر از همه، مهارت‌ها و توانایی‌هایی که یک کارآفرین باید داشته باشد را بررسی می‌کنیم؛ وی باید ابتکار عمل داشته باشد و یک ایده تغییر یا یک مفهوم بالقوه جدید را که می‌تواند در بازار شلوغ موفق شود، ارائه دهد. توجه داشته باشید که سرمایه‌گذاران معمولاً تمایل به سرمایه‌گذاری در ایده‌ها و مفاهیمی دارند که احساس می‌کنند بازده کافی برای سرمایه و سرمایه‌گذاری خود را ایجاد می‌کنند و از ‌این‌رو، کارآفرین نیاز به یک ایده واقعاً ابتکاری برای سرمایه‌گذاری جدید دارد.

کارآفرین (مستقل) : فردی که مسئولیت اولیه وی جمع آوری منابع لازم برای شروع کسب و کار است و یا کسی که منابع لازم برای شروع و یا رشد کسب و کاری را بسیج می نماید و تمرکز او بر نوآوری و توسعه فرآیند ، محصول یا خدمات جدید می باشد. به عبارت دیگر ، کارآفرین فردی است که یک شرکت را ایجاد و اداره می کند و هدف اصلی اش سود آوری و رشد است . مشخصه اصلی یک کارآفرین، نوآوری می باشد.

 

کارآفرین شرکتی : کارآفرینی شرکتی به مفهوم تعهد شرکت به ایجاد و معرفی محصولات جدید و نظام های سازمانی نوین است.

 

ویژگیهای شخصیتی کارآفرینان : دیوید مک کللند از استادان روانشناسی دانشگاه هاروارد آمریکا که اولین بار "نظریه روانشناسی توسعه اقتصادی" را مطرح نمود ، معتقد است که عامل عقب ماندگی اقتصادی در کشور های در حال توسعه مربوط به عدم درک خلاقیت فردی است. بنابر عقیده ایشان با یک برنامه صحیح تعلیم و تربیت می توان روحیه کاری لازم را در جوامع تقویت نمود ، به گونه ای که شرایط لازم برای صنعتی شدن جوامع فراهم آید.

 

کارلند و همکارانش اهم ویژگیهایی را که در مورد کارآفرینان مورد بررسی واقع و تاُیید شده بودند

 

اطلاعات بیشتر در لینک زیر

امید کربلایی

  • امید کربلایی
  • ۰
  • ۰

به زبان خیلی ساده،‌ برنامه نویسی عبارت است از نوشتن دستوراتی که یک سیستم -مثل کامپیوتر- آن‌ها را متوجه شده و دستورات ما را یکی پس از دیگری اجرا می کند. حال، یک زبان برنامه نویسی لغات، دستورات و قوانینی را در اختیار ما به عنوان یک برنامه نویس قرار می‌دهد که از آن طریق می‌توانیم با کامپیوترها و سیستم‌های کامپیوتری صحبت کنیم (دقیقاً به همان صورت که ما از واژگان زبان شیرین فارسی برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنیم و حرف همدیگر را می فهمیم!)

به خاطر داشته باشید به مجموعه دستوراتی که در قالب یک پکیج قرار می‌گیرند و در اختیار سیستم گذاشته شده و سیستم هم آن را متوجه می شود، نرم‌افزار یا اپلیکیشن گفته می شود.

توجه داشته باشیم که یک برنامه ی کامپیوتری چیزی بیش از حل یک مسأله نیست. به عبارت دیگر، نرم‌افزارها یا اپلیکیشن ها به منظور حل یک مشکل خاص طراحی شده و به بازار عرضه می شوند. حال هرچه این مشکل بزرگ‌تر و جهانی تر باشد، آن نرم‌افزار هم کاربردی‌تر و معروف تر خواهد شد.

در حقیقت، کسانی که علاقمند به برنامه نویسی هستند می بایست سعی کنند یکی از دغدغه ها یا مشکلات جامعه ی خود را برطرف سازند تا نرم‌افزار ایشان با اقبال عمومی رو به رو شود. یک برنامه نویس پیش از شروع به کدنویسی و انجام پروژه، دقیقاً می بایست بداند که قرار است چه مشکلی را حل نماید و مهم تر از یافتن مشکل، این مسئله که آیا مشکلی که وی در صدد حل آن است آیا واقعا دغدغه درصد قابل توجهی از جامعه است یا گروهی کوچکی از کاربران را پوشش می دهد.

هر برنامه کامپیوتری یا به عبارتی هر نرم افزار مجموعه ای از دستوراتی است که به ترتیب خاصی به کامپیوتر داده می شوند و یکی پس از دیگری اجرا می شوند. به طور مثال یک ویروس -که یک برنامه ی مخرب کامپیوتری است- دستوراتی بر مبنای تخریب و یا از بین بردن بخشی از اطلاعات ذخیره شده روی کامپیوتر را دارا است. برای روشن تر شدن مطلب، نرم افزار را به یک مثال از زندگی روزمره مان تشبیه می کنیم. فرض را بر این بگذاریم که خودروی شخصی شما خراب می شود و شما مجبور می شوید که آن را نزد مکانیکی ببرید. مکانیک پس از عیب یابی خودروی شما از شاگرد خود می خواهد که موارد ذیل را به ترتیب اجرا کند:

اول ماشین را خاموش کند. دوم کاپوت ماشین را بالا بزند. سوم روکش انژکتور را بردارد. چهارم پس از باز کردن انژکتور سوزن سوم آن را تعویض کند. پنجم انژکتور را مجدداً سوار کند. ششم روکش آن را نصب کند. و در نهایت کاپوت ماشین را بسته و استارت بزند.

برنامه نویسی چیست؟

برنامه‌نویسی یک روش حل مسئله به کمک کامپیوتر است. فرض کنید که وارد بانک می‌شوید و کدملی خود را به متصدی بانک اعلام می‌کنید. متصدی به کمک تنها یک کد تمامی اطلاعات حساب بانکی شما را پیدا می‌کند. مشخصات شما، گردش‌های مالی، موجودی و ….

این امکان به کمک برنامه‌نویسی ایجاد شده است. سیستمی که برای بانک طراحی شده با دریافت کدملی شما، اطلاعات شما را از میان میلیون‌ها اطلاعات دیگر پیدا کرده و در قالب جداول نمایش می‌دهد.

در واقع یک تیم برنامه‌ نویسی این سیستم را به این صورت برنامه‌نویسی کرده‌اند. بنابراین می‌توان گفت برنامه‌نویسی یک علم است که به کمک آن می‌توان به کامپیوتر دستوراتی برای اجرا داد. دستورات را در قالب کدهایی به کامپیوتر می‌دهیم این اطلاعات و دستورات در مغز کامپیوتر (CPU) پردازش می‌شوند و خروجی کار به کاربر نمایش داده می‌شود.

جالب است بدانید کامپیوتر‌ها زبان‌ انسان‌ها را درک نمی‌کنند. آنها تمامی اطلاعات را به صورت اعداد صفر و یک می‌بینند! یک برنامه‌نویس به کمک یک زبان برنامه‌نویسی منظور خود را به یک نرم افزار منتقل می‌کند. این دستورات به کدهای ۰ و ۱ تبدیل می‌شوند و کامپیوتر آنها را درک کرده و پردازش می‌کند!

در مثال فوق مکانیک به منزله برنامه نویس است و شاگرد هم به منزله اجرا کننده و یا همان کامپیوتر. مفهوم تعمیر شدن ماشین را نیز می توان به عملیاتی تشبیه کرد که یک نرم افزار انجام می دهد. هر یک از دستوراتی را که مکانیک به شاگردش می دهد همانند همان دستوراتی است که ما به عنوان برنامه نویس به کامپیوتر می دهیم تا کاری را انجام دهد. حال اگر این دستورات به نحوی باشند که کار مثبتی صورت گیرد ما یک نرم افزار تولید کرده ایم و چنانچه این دستورات موجب ایجاد خللی در سیستم شوند و به جایی صدمه بزنند ما یک بدافزار یا ویروس طراحی کرده ایم (در مثال تعمیر خودرو، شاگرد مکانیک می توانست به جای تعوض سوزن انژکتور، نه تنها سوزن را تعویض نکند بلکه از عمد به مابقی سوزن ها هم صدمه بزند!)

آموزش برنامه نویسی در لینک زیر

امید کربلایی

  • امید کربلایی
  • ۰
  • ۰

 از انگیزه درونی برای انجام کارهای خلاقانه بهره بگیرید

در کل انگیزه به دو دسته انگیزه های درونی و بیرونی تقسیم می شوند. اگر زمانی که مهمان دارید، به دنبال تمیز کردن خانه تان هستید، این انگیزه نوع بیرونی است. اما اگر برای خودتان تفریحی را برای یک روز تعطیل ترتیب می دهید و اقدام به پیدا کردن راهی برای ارضاء خواسته تان می کنید، انگیزه درونی را خود را به کار گرفته اید. 

در مورد انگیزه بیرونی، به عنوان مثال اگر رئیس تان به شما پیشنهاد داده که پروژه ای را که در دست دارید، زودتر از زمان معمول آن به پایان برسانید، پاداش مالی دریافت خواهید کرد، آن وقت شما نوعی انگیزه بیرونی برای انجام سریع تر آن پروژه پیدا کرده اید.

درست است که شما برای دریافت آن پاداش مالی بیشتر تلاش می کنید اما چنین انگیزه ای در تمامی موارد نمی تواند پاسخگو باشد و تنها در مواردی که در آنها خلاقیت وجود ندارد کارآمد است.

این راهکار، یعنی انگیزه بیرونی، زمانی که با افکاری خلاقانه و نو مواجه هستید، با شکست مواجه خواهد شد. پس محققان این نوع انگیزه را در چنین مواردی پیشنهاد نمی کنند.

در مورد ایده ها و افکار خلاقانه، به زمان بیشتر احتیاج داریم تا بتوانیم آنها را در ذهن مان بپرورانیم و چنین افکاری را به دیگر چیزهای مرتبط اتصال دهیم.

بیایید این کار را در عمل بررسی کنیم:به سه مورد از انگیزه های درونی تان تمرکز کنید. برای خودتان پاداش هایی را برای به ثمر رساندن کارهای ساده در نظر بگیرید، پاداش هایی که کمی هم برایتان فضا را مفرح کند. مثلا به خودتان قول بدهید در صورتی که آن کار را انجام دهید، غذای خوشمزه ای را که دوست دارید می خورید یا یک بازی که مورد علاقه تان است را انجام دهید یا یک فیلمی که مدت ها بود دوست داشتید ببینید را تماشا کنید.

به هدف بزرگ تر خود رجوع کنید

هر زمان که احساس می کنید که انگیزه ی شما رو به کاهش است، به هدف بزرگ تری که شما را به انجام این کارها وا می دارد، فکر کنید. به این فکر کنید که این کارها، مراحل اولیه برای دستیابی به هدف بزرگ تر شما هستند.

تمرکز کردن روی هدف بزرگ تر، احساسی را در شما ایجاد می کند که گویی در حال کار بر روی چیز بزرگ تری هستید و عضوی از یک کار با ارزش به شمار می روید. این کار، معنای عمیق تری را به هدفی که به دنبال آن هستید می بخشد.

برای مثال، به این فکر کنید که کار شما می تواند در رفاه مشتریان تاثیرگذار باشد؛ به این فکر کنید که مجموعه ی همه ی کارهایی که در شرکت شما انجام می شود، بر زندگی بسیاری از افراد تاثیر می گذارد. زمانی که تاثیرهای بزرگ تر را در نظر می گیرید، احساس تعامل بیشتری در شما شکل می گیرد و به مراتب، انگیزه ی شما نیز افزایش می یابد.

عبور از محدودیت‌های روانی

هیچ چیز به اندازه ی محدودیت های روانی نمی تواند سد راه انگیزه ی شما باشد؛ این مساله مانند چسبی است که مغز شما را مسدود کرده است؛ به نظر می رسد که پروسه ی خلاقانه ی شما مسدود شده و هیچ چیز برای آن کارساز نیست.

گیر کردن اغلب نشانه ایست که از گرفتاری در حلقه ی افکار منفی حاصل می شود. شما به خودتان می گویید: "راه حل این مشکل چیست؟ باید چه کارکنم؟ من باید این را بدانم!" شما به چرخه ی این افکار ادامه می دهید و فشار بیشتری را روی خودتان وارد می کنید؛ در نتیجه، همچنان در همان اوضاع باقی می مانید.

برای آزاد کردن خود از این شرایط باید سوال ها را از یک زوایه و دیدگاه دیگر بپرسید. یک نفس عمیق بکشید، آرامش خود را حفظ کنید و اجازه دهید که ضمیر ناخودآگاه شما پاسخ را پیدا کند.

 

افزایش انگیزه با امید کربلایی

  • امید کربلایی
  • ۰
  • ۰

مدیر بیرحم

من به علت اینکه روی ویلچر مینشینم، رفتن به طبقات بالا بدون آسانسور برایم مشکل است. بعد از اصرار های مادرم برای اینکه باید به مدرسه عادی بروم و نه استثنائی، بالاخره یک مدرسه من را پذیرفت.

به دبستان رفتم و جالب اینکه برعکس حرف های مدیر که اعتقاد داشت ممکن است بچه ها با من بد رفتاری کنند و نتوانند با من خوب ارتباط بگیرند، اینطور نشد و من دوستان خوبی در مدرسه پیدا کردم.

کلاس های اول، دوم و سوم در طبقه همکف برگزار میشدند و من ٣سال اول دبستان را به راحتی گذراندم و شاگرد ممتاز شدم. اما کلاس های چهارم و پنجم در طبقات بالا برگزار میشدند که به نظر من و خانواده ام نباید مشکلی پیش می آمد. زیرا قطعا مدیر میتوانست برای بهترین شاگرد مدرسه یکی از کلاس های چهارم را به طبقه همکف بیاورد. اما مدیر با بی رحمی این را نپذیرفت و من از سال چهارم تا فوق لیسانس را هیچوقت به صورت حضوری سر کلاس نرفتم!

اما همان روز ها هم به مدرسه میرفتم تا با دوستانم در زنگ تفریح بازی کنم و البته از آنها بخواهم درسی که یاد گرفتند را به من هم یاد بدهند.

و زمانی که دوستانم سر کلاسی بودند که من نمی توانستم حضور پیدا کنم، به کتابخانه مدرسه که در  طبقه همکف قرار داشت میرفتم که جز من، فقط ٦ عضو فعال داشت که البته ناگفته نماند که خود من هم تا قبل از سال چهارم کارت عضویت کتابخانه را نداشتم:)

عاشق کتاب های علمی و نجومی بودم و بعد از آن زمان، در زنگ تفریح ها، دیگر دوستانم نبودند که برای من از درسها می گفتند بلکه دیگر این من بودم که برای دوستانم داستان هایی که آن روز خواند بودم را تعریف میکردم.

البته که من دوست داشتم از آن ها درس را یاد بگیرم و یا حداقل بازی با هم کنیم، اما برای آنها همواره شنیدن داستان ها و نکاتی که برای ما در آن سن بیش از حد بار علمی داشت، بسیار جذاب بود. گاهی هم من زرنگی میکردم و شرط می گذاشتم که اگه میخواهید از فلان کتاب که بسیار هم طولانی بود بگویم، باید پول آش یا ساندویچم را بدید (چون من کلا پول خوراکی نمیدادم که در ادامه علتش میگویم)

البته ناگفته نماند که معدل من که ٣سال اول همیشه ٢٠ بود، در سال های بعدی به زحمت به 17 میرسید.

جالبه بدانید در نهایت آن دو سال، حتی از نمره انضبات من هم کم کردند، به جرم اینکه در حیاط بچه ها را دور خودم جمع میکردم و برایشان حرف میزدم!

البته به عنوان نکته پایانی این بخش هم بگویم که هرچقدر مدیرمان در حق من بدی کرد، اما مسئول کتابخانه با من مهربان بود و یک سوم پول کتابخانه را از من میگرفت.

توانایی تندخوانی همیشه یک مزیت محسوب نمی‌شود

کلاسهای تندخوانی در سراسر جهان، به شرکت کنندگان خود این وعده را میدهند که میتوانند سریع تر و بهتر بخوانند. این حرف تا حد زیادی درست است. ما چشم های خود را به شیوه درست روی متن حرکت نمیدهیم. گاه یک جمله یا پاراگراف را چند بار میخوانیم و …

اما در کنار رفع این ایرادها، واقعیت این است که یادگیری تکنیکهای تندتر خواندن الزاماً مزیتی ایجاد نمیکند. شاید برای خواندن رمان یا روزنامه ها، تندخوانی مفید باشد، اما در مورد کتابهای آموزشی چنین نیست. بسیاری از کتابها را باید مثل آب، جرعه جرعه نوشید تا اثر آن مشخص و محسوس باشد.

ضمن اینکه یادگیری، اساساً برقراری ارتباط بین آموخته های جدید و دانسته های قبلی است و کسی که شتابزده کتاب میخواند، ممکن است کتاب را به شکل کامل بخواند و بفهمد، اما الزاماً کتاب را یاد نمیگیرد.

مهارت های تفکر انتقادی را توسعه می دهد:

یکی از مزایای اصلی خواندن کتاب توانایی آن در ایجاد مهارت تفکر انتقادی است. به عنوان مثال، خواندن یک رمان رمز و راز ذهن شما را باز می کند. مهارت های تفکر انتقادی هنگامی که به تصمیم گیری های روزمره می رسد، بسیار مهم است. خواندن نیاز فردی به پردازش اطلاعات را بهبود می بخشد. هرچه بیشتر بخوانید، درک شما عمیق تر خواهد شد.

 واژگانی را می سازد:

خواندن، واژگان و دستور زبان شما را بهبود می بخشد. همانطور که مطالعه میکنید، با کلمات جدید، اصطلاحات، عبارات و سبک نوشتن جدید آشنا می شوید.

 مهارت های نوشتن را بهبود می بخشد:

خواندن یک کتاب خوب می تواند بر مهارت نویسندگی تاثیر گذار باشد. بسیاری از نویسندگان موفق، با خواندن آثار دیگران، تخصص خود را به دست آوردند. بنابراین، اگر می خواهید یک نویسنده بهتر شوید، با یادگیری از استادان قبلی شروع کنید.

علت دوم: نیاز به پول!

من همیشه املای ضعیفی داشتم و مخصوصاً که از سال چهارم سر هیچ کلاسی هم نرفتم.

مادرم برای تشویق من که بیشتر کتاب بخوانم تا دیکته را نمره قبولی بگیرم، به من این پیشنهاد را داد که هر کتابی را بخوانم پول آن کتاب را به من میدهد. من نیز کل کتاب های بچه های فامیل و دوستانم را میگرفتم و هرکدام که قیمت روی جلد بالاتری داشت را می خواندم.

من در آن دوران عاشق فوتبال بودم. همیشه با اینکه خوراکی نمیخریدم تا پول هایم را جمع کنم،  که روزنامه و مجله های فوتبالی بخرم، باز هم پولم نمیرسید. حتی دستبند مرواریدی درست میکردم و میفروختم تا پول روزنامه های گل و ٩٠ و ورزشی را در بیاورم اما باز هم کم میاوردم و مجبور بودم از این پیشنهاد مادرم هم برای کسب درامد استقبال کنم

البته اینجا هم شایان ذکر است که پیشنهاد مادر اصلا کارآمد نبود و من هنوز هم که هنوز است با مدرک ارشد نرم‌افزار و DBA ،  باز هم تمامی متن هایم اگر ویرایش نشوند پر از غلط املایی هست !

 

مطالب بیشتر در لینک زیر

امید کربلایی

  • امید کربلایی
  • ۰
  • ۰

انگیزه چیزی است که بایستی به طور منظم انجام شود. علاوه بر این، نمی توانید انگیزه خود را همیشه به حداکثر برسانید. می توانید؟ خب، معلوم است که می توانید. تنها کمی خوش بینی لازم است، مقدار زیادی نظم و انضباط و یک تشویق کوچک برای شروع.

برای انجام کارهای مختلف، انگیزه های متفاوت لازم است. در اینجا به سه مورد برای افزایش انگیزه اشاره خواهیم کرد و ضمن برشمردن آنها چگونگی و زمان به کار گرفتن هر یک را با هم مرور می کنیم.

گاهی شب ها و در هنگام خوابیدن، برنامه ریزی هایی را برای خود انجام می دهم و با طلوع خورشید و بلند شدن از خواب همه انگیزه خود را برای انجام آن از دست می دهم. این یعنی تمام آنچه را که هنگام خوابیدن برای خودم برنامه ریزی کرده بودم تا به اجرا درآوردم، همه انگیزه هایی را که به هنگام شب داشتم همه و همه را از دست می دهم.

ممکن است شما درست نقطه مقابل من باشید و زمانی که صبح از خواب بلند می شوید بسیار هیجان زده باشید تا روزتان را بسازید. در واقع ممکن است شما در گروه افرادی باشید که روزها برای انجام کارهای خود برنامه ریزی می کنید و حتی ممکن است این کار را هنگام صرف ناهار و یا حتی بعد از ظهرها انجام دهید.

زمان هایی هم وجود دارد که واقعا حال و حوصله کار کردن ندارید. این اتفاق بیشتر در اوقاتی می افتد که انگیزه کافی برای انجام کارهایتان ندارید. خبر خوب این است که محققان برای این مشکل هم راهکارهایی ارائه کرده اند. اگر ما هم جزء افرادی هستیم که گاهی انگیزه کافی برای انجام کارهایمان را نداریم، راه هایی علمی وجود دارند که بتوانیم از پس چنین چالشی که در زندگی مان به وجود آمده بربیاییم.

قانون 5 دقیقه را بیاموزید

اغلب افراد دوست دارند در انجام کارهای خود موفق باشند و به زندگی که آروزیش را دارند برسند. اما انگیزه ندارند تا کاری را شروع کرده و به سرانجام برسانند. مدام بهانه می‌آورند که مهارت کافی ندارم، وقت ندارم، خسته ام و…. این گونه افراد تمام زمان و عمر خود را تلف می کنند.

راهکار

برای جلوگیری از این اتفاق از قانون 5 دقیقه کمک بگیرید. انجام هر کاری که شروع آن برای تان سخت و طاقت فرساست، به خود بگویید که حاضرید تنها 5 دقیقه آن کار را انجام دهید. مطمئن باشید انجام آن را ادامه داده و به مرور برای انجام آن برنامه ریزی می کنید.

لیستی از کارهایی که دوست دارید انجام دهید ولی انگیزه برای انجام آن ندارید را بنویسید، برای مثال ورزش کردن و یا کتاب خواندن. همین الان بلند شوید و 5 دقیقه ورزش کنید و یا 5 دقیقه چند صفحه از یک کتاب را بخوانید. لازم نیست از کارهای بزرگ و دور از دسترس شروع کنید.

راه های افزایش انگیزه : آینده دور را تصور کنید

مشکلات و چالش های زیادی بر سر راه تان وجود دارد که به راحتی شما را از ادامه مسیر منصرف می کند. برای اینکه بتوانید از این اتفاق جلوگیری کنید، لازم است که افق های دور و آینده خود را تصور کنید. با این کار علاوه بر افزایش انگیزه، حال تان نیز بهتر شده و در مقابل مشکلات و چالش ها مقاوت می کنید.

سعی کنید همیشه آینده ای که دوست دارید را تصور کنید. تصور کنید که دوست دارید در سنین بالاتر به چه موفقیت هایی دست یافته و چگونه زندگی داشته باشید.

حتما روی برگه ای کاغذ بنویسید تا زمانی که انگیزه تان کاهش می‌یابد، بتوانید آن را مرور کنید و دوباره انگیزه بگیرید. این کار به شما کمک می کند که بتوانید به این سوال پاسخ دهید که چگونه در زندگی خود انگیزه درونی پیدا و یا ایجاد کنیم .

آهنگ های انگیزه بخش گوش دهید

همیشه در گوشی همراه خود لیستی از آهنگ های انگیزشی نیز داشته باشید تا زمانی که انرژی و انگیزه تان برای ادامه دادن کاهش یافت، آن‌ها را گوش دهید. این روش روحیه شما را تغییر میدهد.

راهکار

به جای آهنگ، می‌توانید از پادکست های انگیزشی نیز استفاده کنید. پادکست هایی که به شما انگیزه میدهند و حال تان را خوب می کنند. حتی می‌توانید از صوت های سخنرانی های انگیزشی نیز استفاده کنید. پیشنهاد می کنم به پیاده روی بروید و با گوش دادن به آهنگ ها و پادکست ها، انگیزه خود را افزایش دهید.

قانون 5 ثانیه را فراموش نکنید

همیشه گمان می کنیم که برای انجام هر کاری وقت داریم و آن را به تعویق می‌اندازیم. برای مثال قصد داریم تنها کار کوچکی مانند ظرف شستن انجام دهیم و مدام در آن تعلل می کنیم، یا حتی صبح زود از خواب بیدار شویم، درس بخوانیم، ورزش کنیم و هزاران کار دیگری که با انجام ندادن شان، تنها ذهن خود را مشغول می کنیم.

راهکار

قانون 5 ثانیه به شما کمک می کند تا به راحتی با این تفکر مبارزه کنید. تنها باید برای انجام هر کاری از 5 تا 1 بشمرید و به 1 ثانیه نرسیده از جا بلند شده و آن کار را انجام دهید.

 

افزایش انگیزه در لینک زیر

امید کربلایی

 

  • امید کربلایی
  • ۰
  • ۰

عملکرد عالی

در مقایسه با فریمورک React Native از نظر عملکراین Flutter و زبان دارت هست که دست بالا را دارد. به دلیل اینکه هیچ نیازی به جاوا اسکریپت ندارید تا با کامپوننت های نیتیو ارتباط برقرار کند. همین کار باعث افزایش عملکرا و بهره وری اپلیکیشن می شود.

ساختار Flutter

در فریمورک Flutter تمام عناصر رابط کاربری یک ویجت هستند. ویجت ها نقش View ها در برنامه نویسی اندروید را دارند که شاید براتون آشنا باشه اگر قبلا کار کرده باشید.

ویجت ها همچنین به دو نوع Stateless و Stateful تقسیم می شوند.

اگر ویجتی که میخواید استفاده کنید نیازی به ذخیره سازی اطلاعاتی نداره از نوع Stateless بهتر هست که استفاده کنید.

اما اگر ویجت رابط کاربری قرار هست که یک سری اطلاعات مختلف و ذخیره کند مثلا یک فرم ورود اطلاعات

در این حالت شما باید حتما از ویجت های نوع Stateful استفاده کنید.

فلاتر (Flutter) چیست ؟

فلاتر یک کیت توسعه نرم‌افزار UI منبع باز است که توسط گوگل ایجاد شده است. برای توسعه اپلیکیشن‌­های اندروید (Android)، ios، لینوکس(Linux)، ویندوز و وب از یک پایگاه کد استفاده می­‌شود. اولین نسخه fluttetr با نام (Sky) شناخته می­شد که روی سیستم عامل اندروید اجرا شد. به بیان ساده، فلاتر به شما این امکان را می­‌دهد که یک اپلیکیشن تلفن همراه فقط با یک پایگاه کد ایجاد کنید. این بدان معناست که شما می‌توانید از یک زبان برنامه­ نویسی و یک کد برای ایجاد دو برنامه مختلف برای اندروید و ios استفاده کنید(Cross platform). دلیل اینکه گوگل fluttetr را ساخت این بود که کار توسعه دهندگان را آسان‌­تر کند تا بهترین برنامه‌­های ممکن را بسازند. از توسعه دهندگان برنامه‌­ها انتظار می­‌رود ویژگی‌­های جدیدی برای برنامه‌­ها ایجاد کنند که سرعت و عملکرد برنامه را به خطر نیاندازد.

دقت کنید که fluttetr یک زبان برنامه نویسی نیست، بلکه یک فریمورک می­‌باشد. برای توسعه فلاتر، از یک زبان برنامه نویسی به نام دارت (Dart) استفاده می­‌شود. این زبان در اکتبر ۲۰۱۱ توسط گوگل ایجاد شد. اما در طی سال­‌های گذشته بسیار پیشرفت کرده است. دارت بر روی توسعه  front-end تمرکز دارد و شما می‌­توانید از آن برای ایجاد برنامه‌­های موبایل و وب استفاده کنید. همچنین برای توسعه اندروید از زبان‌­های برنامه نویسی جاوا و کاتلین (Java / Kotlin) نیز استفاده می­‌شود.

علاوه بر زبان برنامه نویسی دارت، از (c++)  نیز در فلاتر استفاده می‌­شود. اما به یاد داشته باشید که دارت و fluttetr به شما کمک می‌­کنند تجربه‌های شگفت‌انگیزی را در ios، اندروید و وب ایجاد کنید. با توجه به اهمیت فلاتر در توسعه موبایل و وب، ترکیب fluttetr و دارت یک گزینه عالی در این زمینه است.

 

آموزش فلاتر در لینک زیر

امید کربلایی

  • امید کربلایی
  • ۰
  • ۰

منابع انسانی چیست؟

ویلیام تریسی، در واژه نامه منابع انسانی Human Resources (HR) ، منابع انسانی را به عنوان «افرادی که کار می کنند و سازمان را به فعالیت می اندازند» تعریف می کند.

منبع انسانی یک فرد یا کارمند درون سازمان است.

 

منابع انسانی همچنین یک وظیفه یا شغل سازمانی است که با افراد سروکار دارد و با مسائل مربوط به افراد مثل پاداش و مزد، استخدام، مدیریت عملکرد و آموزش مرتبط است.

 

به طور کامل تر منابع انسانی (HR) بخشی از سازمان است که مسئولیت یافتن، غربالگری، استخدام و آموزش متقاضیان شغل و همچنین مدیریت برنامه های بهره وری کارکنان را بر عهده دارد.

همانطور که سازمان برای ایجاد مزیت رقابتی تلاش می کند، منابع انسانی نقش مهمی را در کمک به سازمان در این راستا، با تغییرات محیطی سریع برای ارتقای کیفیت کاری ایفا می کند.

در هر کسب و کار کوچک و بزرگ بخش سازمانی منابع انسانی اگرچه حیاتی نیست ولی ضروری است.

برون سپاری وظایف منابع انسانی

بخش منابع انسانی شرکت های بزرگ از آغاز قرن بیست و یکم، از بخش سنتی، ادارات دولتی و کارکردهای معاملاتی دور شده است.

این وظایف به طور فزاینده ای برون سپاری می شود تا بخش را آزاد کند که برنامه های معنی دار و ارزش افزوده ای را معرفی کند که به طور مثبت بر کسب و کار تاثیر می گذارد.

مواردی که در منابع انسانی معمولا برون سپاری می شوند شامل حقوق و دستمزد، مزایای کارکنان، استخدام، بررسی پیشینه، مصاحبه مدیریت ریسک، حل اختلافات، بازرسی ایمنی و سیاست های اداری است.

  • حس هم تیمی بودن

در شرکت های امریکایی پیشرو مثل گوگل، جلسات گروهی و بین تیمی را ترتیب میدهند که هم از تیم مارکتینگ و هم از تیم فنی در آن ها حضور دارند و بحث جلسات روی روند کار در اینده متمرکز می شود. یا گاه بازی ها و تفریحات گروهی بین کارکنان تیم های مختلف طراحی می شود که سعی بر ایجاد حس هم تیمی بودن همه اعضای گروه دارند. این تعاملات تاثیر مثبتی بر همکاری بین این دو بال ایجاد میکند.

  • مدیر همه کاره

یکی دیگر از تکنیک های افزایش تعامل بین این دو گروه که البته در شرکت های کوچک مناسبتر است، استفاده از مدیرانی است که در هر دو قسمت و بخش سازمان تخصص نسبی دارند. این مدیران میتوانند با تمام اعضای شرکت ارتباط برقرار کنند و مشکلات همه افراد را حل کنند تا حس یک تیم را به خوبی به همه همکاران بدهند

 

مطالب بیشتر در لینک زیر

امید کربلایی

  • امید کربلایی
  • ۰
  • ۰

صب و راه اندازی  REACT NATIVE

کتابخانه #REACTNATIVE توسط فیس بوک عرضه شده در بین این همه فریم ورک های جاوا اسکریپت اسم و رسمی درست کرده یه ضرب المثل هست که رشد فریم ورک های #جاوا_اسکریپت از رشد باکتری ها بیشتره :)))

چیزی که از #ریکت شنیدید اینه که میشه یه کد js# برای هم برای #آی_او_اس هم #اندروید زد  چه باحال کم کم پست های آموزش React# رو می زارم قدم اول نصب اونه …

 

تو سایت #ریکت_نیتیو دو راه نصب پیشنهاد کرده راه اول استفاده از Expo هست که خوبه اما محدودیت های زیادی داره که تو سایت Expo ذکر شده

پیشنهاد ما راه دوم هست که بهتره

سیستم عامل پیش فرض ویندوز هست و میخایم برای اندروید کد بزنیم در این آموزش, گرچه برای #IOS فرق زیادی نداره فقط باید مک داشته باشی و #XCODE

برنامه های تلفن همراه بومی چه برنامه‌هایی هستند؟

برنامه های تلفن همراه بومی اپلیکیشن های هستند که اختصاصاً برای یک سیستم عامل ایجاد شدند که در اینجا می تواند اندروید و یا ios باشد. برای ساخت برنامه های بومی در ios از زبان C/Swift استفاده می‌کنیمT این در حالیست که برای توسعه برنامه های بومی در اندروید از زبان های جاوا و کاتلین بهره می‌بریم.

وقتی صحبت از ری اکت نیتیو می‌شود رابط کاربری نهایی به سادگی به یک کامپوننت در مرورگر تبدیل نمی‌شود. رابط کاربری نهایی با استفاده از ویوهای بومی واقعی و بلوک‌های سازنده که از دید اپلیکیشن ها غیر قابل رویت هستند توسط جاوا و یا سوئیت ساخته میشوند.

ری اکت جی اس چیست؟

قبل از اینکه وارد جزئیات کامل درباره فریم ورک ری اکت نیتیو شویم، ابتدا بهتر است بدانیم ری اکت جی اس چیست :

  • یک کتابخانه جاوا اسکریپتی منبع باز است که به وسیله فیسبوک توسعه یافته است.
  • یک کتابخانه رابط کاربری (UI) است.
  • ابزاری برای ساخت کامپوننت های رابط کاربری (UI) است.

ری اکت نیتیو شبیه ری اکت جی اس است، با این حال از کامپوننت های بومی به جای کامپوننت های وب به عنوان بلوک های حیاتی سازنده استفاده می‌کند. شما باید بخشی از ایده های بنیادی ری اکت نیتیو را ببینید تا بتوانید ساختار اپلیکیشن‌های ری اکت را درک کنید. با این حال اگر علاقه مندید تا برنامه‌هایی را در ری اکت نیتیو ایجاد کنید، یادگیری React JS برای شما اجباری نیست و به سادگی میتوانید با ری اکت نیتیو شروع کنید.

React Native چیست؟

React Native بر پایه‌ی یکی دیگر از سرویس‌های محبوب فیس بوک یعنی React

 می‌باشد که در طراحی رابط کاربری (UI) استفاده می‌شود. ولی برخلاف React که تمرکز اصلی آن روی مرورگر است، React Native برای ساخت اپلیکیشن‌های موبایل استفاده می‌شود.

به عبارت دیگر React Native شرایطی را مهیا کرده است که برنامه نویسان وب بتوانند اپلیکیشن‌هایی بسازند که دقیقا شبیه به برنامه‌های نوشته شده به زبان Native رفتار کنند. از آن‌جایی که برنامه نویسان زیادی زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت را دوست دارند و از آن استفاده می‌کنند، تجربه‌ی کار با React Native می‌تواند لذت بخش باشد.

برنامه‌های React Native نیز مانند React با زبان جاوا اسکریپت و JSX نوشته می‌شوند. سپس می‌توان از این کدهای نوشته شده برای اندروید و iOS خروجی گرفت. البته باید دقت داشته باشید که برنامه‌ای که با React Native می‌نویسید، حالت Webview نداشته و کامپوننت‌های واقعی UI را تولید می‌کند. در واقع اپلیکیشن شما هیچ تفاوتی با سایر برنامه‌های موبایل که با زبان Native نوشته شده‌اند نخواهد داشت.

 

امید کربلایی

 

  • امید کربلایی