امید کربلایی

امید کربلایی

امید کربلایی

امید کربلایی

  • ۰
  • ۰

عملکرد عالی

در مقایسه با فریمورک React Native از نظر عملکراین Flutter و زبان دارت هست که دست بالا را دارد. به دلیل اینکه هیچ نیازی به جاوا اسکریپت ندارید تا با کامپوننت های نیتیو ارتباط برقرار کند. همین کار باعث افزایش عملکرا و بهره وری اپلیکیشن می شود.

ساختار Flutter

در فریمورک Flutter تمام عناصر رابط کاربری یک ویجت هستند. ویجت ها نقش View ها در برنامه نویسی اندروید را دارند که شاید براتون آشنا باشه اگر قبلا کار کرده باشید.

ویجت ها همچنین به دو نوع Stateless و Stateful تقسیم می شوند.

اگر ویجتی که میخواید استفاده کنید نیازی به ذخیره سازی اطلاعاتی نداره از نوع Stateless بهتر هست که استفاده کنید.

اما اگر ویجت رابط کاربری قرار هست که یک سری اطلاعات مختلف و ذخیره کند مثلا یک فرم ورود اطلاعات

در این حالت شما باید حتما از ویجت های نوع Stateful استفاده کنید.

فلاتر (Flutter) چیست ؟

فلاتر یک کیت توسعه نرم‌افزار UI منبع باز است که توسط گوگل ایجاد شده است. برای توسعه اپلیکیشن‌­های اندروید (Android)، ios، لینوکس(Linux)، ویندوز و وب از یک پایگاه کد استفاده می­‌شود. اولین نسخه fluttetr با نام (Sky) شناخته می­شد که روی سیستم عامل اندروید اجرا شد. به بیان ساده، فلاتر به شما این امکان را می­‌دهد که یک اپلیکیشن تلفن همراه فقط با یک پایگاه کد ایجاد کنید. این بدان معناست که شما می‌توانید از یک زبان برنامه­ نویسی و یک کد برای ایجاد دو برنامه مختلف برای اندروید و ios استفاده کنید(Cross platform). دلیل اینکه گوگل fluttetr را ساخت این بود که کار توسعه دهندگان را آسان‌­تر کند تا بهترین برنامه‌­های ممکن را بسازند. از توسعه دهندگان برنامه‌­ها انتظار می­‌رود ویژگی‌­های جدیدی برای برنامه‌­ها ایجاد کنند که سرعت و عملکرد برنامه را به خطر نیاندازد.

دقت کنید که fluttetr یک زبان برنامه نویسی نیست، بلکه یک فریمورک می­‌باشد. برای توسعه فلاتر، از یک زبان برنامه نویسی به نام دارت (Dart) استفاده می­‌شود. این زبان در اکتبر ۲۰۱۱ توسط گوگل ایجاد شد. اما در طی سال­‌های گذشته بسیار پیشرفت کرده است. دارت بر روی توسعه  front-end تمرکز دارد و شما می‌­توانید از آن برای ایجاد برنامه‌­های موبایل و وب استفاده کنید. همچنین برای توسعه اندروید از زبان‌­های برنامه نویسی جاوا و کاتلین (Java / Kotlin) نیز استفاده می­‌شود.

علاوه بر زبان برنامه نویسی دارت، از (c++)  نیز در فلاتر استفاده می‌­شود. اما به یاد داشته باشید که دارت و fluttetr به شما کمک می‌­کنند تجربه‌های شگفت‌انگیزی را در ios، اندروید و وب ایجاد کنید. با توجه به اهمیت فلاتر در توسعه موبایل و وب، ترکیب fluttetr و دارت یک گزینه عالی در این زمینه است.

 

آموزش فلاتر در لینک زیر

امید کربلایی

  • ۰۰/۰۴/۲۲
  • امید کربلایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی