امید کربلایی

امید کربلایی

امید کربلایی

امید کربلایی

  • ۰
  • ۰

صب و راه اندازی  REACT NATIVE

کتابخانه #REACTNATIVE توسط فیس بوک عرضه شده در بین این همه فریم ورک های جاوا اسکریپت اسم و رسمی درست کرده یه ضرب المثل هست که رشد فریم ورک های #جاوا_اسکریپت از رشد باکتری ها بیشتره :)))

چیزی که از #ریکت شنیدید اینه که میشه یه کد js# برای هم برای #آی_او_اس هم #اندروید زد  چه باحال کم کم پست های آموزش React# رو می زارم قدم اول نصب اونه …

 

تو سایت #ریکت_نیتیو دو راه نصب پیشنهاد کرده راه اول استفاده از Expo هست که خوبه اما محدودیت های زیادی داره که تو سایت Expo ذکر شده

پیشنهاد ما راه دوم هست که بهتره

سیستم عامل پیش فرض ویندوز هست و میخایم برای اندروید کد بزنیم در این آموزش, گرچه برای #IOS فرق زیادی نداره فقط باید مک داشته باشی و #XCODE

برنامه های تلفن همراه بومی چه برنامه‌هایی هستند؟

برنامه های تلفن همراه بومی اپلیکیشن های هستند که اختصاصاً برای یک سیستم عامل ایجاد شدند که در اینجا می تواند اندروید و یا ios باشد. برای ساخت برنامه های بومی در ios از زبان C/Swift استفاده می‌کنیمT این در حالیست که برای توسعه برنامه های بومی در اندروید از زبان های جاوا و کاتلین بهره می‌بریم.

وقتی صحبت از ری اکت نیتیو می‌شود رابط کاربری نهایی به سادگی به یک کامپوننت در مرورگر تبدیل نمی‌شود. رابط کاربری نهایی با استفاده از ویوهای بومی واقعی و بلوک‌های سازنده که از دید اپلیکیشن ها غیر قابل رویت هستند توسط جاوا و یا سوئیت ساخته میشوند.

ری اکت جی اس چیست؟

قبل از اینکه وارد جزئیات کامل درباره فریم ورک ری اکت نیتیو شویم، ابتدا بهتر است بدانیم ری اکت جی اس چیست :

  • یک کتابخانه جاوا اسکریپتی منبع باز است که به وسیله فیسبوک توسعه یافته است.
  • یک کتابخانه رابط کاربری (UI) است.
  • ابزاری برای ساخت کامپوننت های رابط کاربری (UI) است.

ری اکت نیتیو شبیه ری اکت جی اس است، با این حال از کامپوننت های بومی به جای کامپوننت های وب به عنوان بلوک های حیاتی سازنده استفاده می‌کند. شما باید بخشی از ایده های بنیادی ری اکت نیتیو را ببینید تا بتوانید ساختار اپلیکیشن‌های ری اکت را درک کنید. با این حال اگر علاقه مندید تا برنامه‌هایی را در ری اکت نیتیو ایجاد کنید، یادگیری React JS برای شما اجباری نیست و به سادگی میتوانید با ری اکت نیتیو شروع کنید.

React Native چیست؟

React Native بر پایه‌ی یکی دیگر از سرویس‌های محبوب فیس بوک یعنی React

 می‌باشد که در طراحی رابط کاربری (UI) استفاده می‌شود. ولی برخلاف React که تمرکز اصلی آن روی مرورگر است، React Native برای ساخت اپلیکیشن‌های موبایل استفاده می‌شود.

به عبارت دیگر React Native شرایطی را مهیا کرده است که برنامه نویسان وب بتوانند اپلیکیشن‌هایی بسازند که دقیقا شبیه به برنامه‌های نوشته شده به زبان Native رفتار کنند. از آن‌جایی که برنامه نویسان زیادی زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت را دوست دارند و از آن استفاده می‌کنند، تجربه‌ی کار با React Native می‌تواند لذت بخش باشد.

برنامه‌های React Native نیز مانند React با زبان جاوا اسکریپت و JSX نوشته می‌شوند. سپس می‌توان از این کدهای نوشته شده برای اندروید و iOS خروجی گرفت. البته باید دقت داشته باشید که برنامه‌ای که با React Native می‌نویسید، حالت Webview نداشته و کامپوننت‌های واقعی UI را تولید می‌کند. در واقع اپلیکیشن شما هیچ تفاوتی با سایر برنامه‌های موبایل که با زبان Native نوشته شده‌اند نخواهد داشت.

 

امید کربلایی

 

  • ۰۰/۰۴/۲۲
  • امید کربلایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی